Magaxin

Sådan får du succes med B2B salg

Artiklen er sponsoreret.

Der er stor forskel på B2B salg (Business to Business salg) og B2C salg (Business to Consumer salg). En af de primære forskelle er, at man ved B2B salg ofte sælger for større beløb, fordi man sælger en større volumen, end man gør når man sælger til en forbruger. Men hvad skal der egentlig til, for at få succes med sit B2B salg, og hvordan udarbejder med en god B2B salgsstrategi? Det vil vi se nærmere på her.

Hvad er B2B salg?

B2B står som sagt for Business to Business og går i al sin enkelthed ud på, at en virksomhed sælger til en anden virksomhed. Det kan både være i form af varer eller tjenesteydelser. Det modsatte af B2B er B2C, som står for Business to Consumer, som er når en virksomhed sælger produkter eller tjenesteydelser til en privat forbruger.

Få succes med dit B2B salg

At få succes med sit B2B salg handler ikke blot om held. Det handler om dygtighed og om at forstå, hvordan man sælger sine produkter eller ydelser til en anden virksomhed eller organisation.

For at få succes med B2B salg, bør man først og fremmest udarbejde en B2B salgsstrategi. Uden en strategi og en plan, er chancen for succes lav. Din B2B strategi bør indeholde en metode, som du vil benytte dig af til at opbygge tillid til dine kunder. Tillid er nemlig alt, når det kommer til B2B salg.

Husk på, at du ved B2B salg ikke blot handler med én person, men med en hel organisation, som kan bestå af hundredvis af mennesker. Læg dertil, at mange B2B salg drejer sig om ganske store summer, hvorfor dine kunder vil have ekstra stort fokus på, at de får en god handel og at de kan stole på dig. Sørg derfor for, at få opbygget et stærkt tillidsforhold til dine kunder.

Kommentarer