Kvickly vil hjælpe lokale specialbutikker
Klar med op til 10 millioner kr. til at sparke gang i det lokale handelsliv efter Corona
Danmarks trængte specialbutikker vil få en håndsrækning fra de 67 Kvickly-varehuse, når de får lov til at åbne igen.
Under Corona har Kvickly et større salg af nonfood (ikke-dagligvarer) end normalt. Overskuddet af det ekstra salg i januar og februar 2021 vil Kvickly bruge til lokal markedsføring af specialbutikkerne i deres lokalområde for at skabe ekstra liv i de fælles handelsgader og strøg i byer over hele Danmark.
”Vi går ind for sund konkurrence, men lige nu kan vi sælge varer, som vores naboer i specialbutikkerne ikke kan,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Kvickly.
”Vi ønsker at være en del af et levende handelsmiljø – og det kræver levende specialbutikker. Efter Corona-nedlukningen er mange hårdt pressede. Så for at sikre, at der også i fremtiden er liv, hvor vi ligger, vil vi bruge overskuddet af vores ekstra salg til markedsføring af vores naboer, specialbutikkerne; alle dem, som lige nu er lukkede. Det er til fælles gavn,” siger Torben B. Andersen.
Kvickly kender ikke det præcise tal af donationen, som afhænger af, hvor længe nedlukningen varer. Men åbnes butikkerne igen 1. marts vil der være tale om et beløb i størrelsesorden 7-10 millioner kr. Det vil betyde, at hver af de 67 Kvickly varehuse kan bruge omkring 100.000 kr. til lokal markedsføring af specialbutikker. Alle lokale butikker, som har været lukket af Corona, kan være med.
Hvordan støtten og markedsføringen konkret bliver, vil blive bestemt lokalt af varehuscheferne i dialog med de enkelte handelsstande. Men det kan være i form af annoncering i lokalaviserne, events i de enkelte byer og fremstød på de sociale medier. Blot formålet er at få liv i handelen og byerne igen.
Kommentarer