Magaxin

Bliv helt skarp på SEO

Artiklen er sponsoreret.

Kender du til SEO – også kendt som søgemaskineoptimering? Så ved du måske også, hvor vigtigt det er for digital markedsføring og online synlighed. Virksomheder er i dag stort set afhængige af, at deres kunder og interesserede har muligheden for at se, hvad man kan tilbyde, på en hjemmeside. Men en ting er at have en hjemmeside – en anden er at have en SEO-optimeret hjemmeside, der tiltrækker væsentligt flere besøgende.

Hvis I ikke har en i virksomheden, der er skarp på SEO, kan det være en fordel for jer at arbejde sammen med et marketingsbureau, der kan stille en SEO-konsulent til rådighed, der kan guide jer på rette vej. Det er her muligt at få hjælp til at bygge jeres hjemmeside op, så den bliver så tiltalende som muligt for kunder – og så den faktisk dukker op i søgemaskinerne, når man går efter en vare eller ydelse, I har i jeres sortiment. Læs mere her.

Hvad dækker SEO over?

SEO er en bred betegnelse, der dækker over rigtig mange forskellige ting. En ting er selve indholdet – søgemaskiner bruger naturligvis teksterne på jeres hjemmeside som grundlag for, hvad der søges efter. Jo flere relevante stikord, I har i jeres tekster, jo bedre er det – men det er langt fra det eneste, der kigges på. SEO handler også om troværdighed – har I sørget for at linke til kilder eller relevante hjemmesider, når I beskriver en ting? Det er noget af det, der virkelig kan tælle op.

Ligeledes har selve hjemmesidens opbygning en hel del at sige. Hvis den er bygget logisk op og følger den struktur, søgemaskinernes algoritmer godt kan lide, er der en rigtig god chance for, at I kommer langt op i søgeresultaterne – men er der ikke logisk sammenhæng mellem de forskellige elementer, er det ikke sikkert, I på samme måde får den synlighed, I gerne vil. 

Kommentarer